Skoči na glavno vsebino
(02) 541 31 00

Anketnik za starše otrok iz prvega triletja

Spoštovani starši!
Na šoli prirpavljamo izvedbo 3-dnevnega lutkarskega tabora za otroke. Vse starše otrok prvega triletja vljudno prosimo, da s sklikom na povezavo rešite anketni vprašalnik. Anketnih zaključite tako, da kliknete na zadnji gumb “POŠLJI”. Rezultate anketnika bomo predstavili na skupnem roditeljskem sestanku, zato vas prosimo, da rešite anketno najpozneje do petka, 23.9.2011, do 16:00 ure. Hvala!

Povezava do anketnega vprašalnika

Aleksandra Pintarič, vodja tabora

Interesne dejavnosti

 Razredna stopnja

 

Učitelj

Interesna dejavnost

razred

dan

ura

učilnica

Marija Štaus

Bralna značka

2.

četrtek

5. ura

2. c

Mihaela Janc

Bralna značka

4.

sreda

6. ura

4. a

Petra Golja

Bralna značka

3.

Petek

5. ura

3. b

Nataša Belec

Bralna značka, Can. tekmovanje

5.

Sreda

6. ura

5. r

Nada Rous

Branje za zabavo

4.

Četrtek

6. ura

4. c

Cvetka Zlatar

Dramski krožek

5.

Sreda

6. ura

5. r

Jelka Breznik

Folklora

3. in 4.

Torek

6. ura

MT

Matej Žalig

Igramo se z računalnikom

2.

sreda

5. ura

RAČ. U.

Katja Smodič

Komunikacija v ang.

3.

Sreda

6. ura

3. c

Polonca Kolbl I.

Komunikacija v ang.

3.

Sreda

6. ura

3. r

Liljana Virc

Naravoslovni krožek

5.

Sreda

6. ura

5. r

Lidija Pelcl Mes

Nemščina

3.

Petek

5. ura

3. r

Lidija Pelcl

Mes

Nemščina

2.

Pon. ali čet.

7. ura

2. a

Zoran Kos

Nogomet

1. , 2. In 3.

Petek

5. ura

VT

Zoran Kos

Nogomet

4. in 5.

Petek

6. ura

VT

Vesna Godina

Plesna igralnica

2. , 3.

Ponedeljek

5. ura

MT/GAL

Nina Košir

Pravljični k.

1.

Po dogovoru

5. ura

1. b

Tjaša Erlih

Pravljično – ustvarjalni krožek

3.

Petek

5. ura

3. a

Vesna Godina

Šolski plesni festival

4., 5.

Sreda

6. ura

MT/GAL

Janez Tratnjek

Športni krožek

4.

Ponedeljek

6. ura

MT

Matej Žalig

Športni krožek

2.

Sreda

6. ura

MT

Robert Vrbančič

Športni krožek

1.

ponedeljek

5. ura

MT

Marko Jerebič

Taborniki

4.

torek

15.45

PB2

Bernarda Fras

Ustvarjalni krožek

2.

sreda

5. ura

2. b

Sonja Šavel Debelak

Ustvarjalni krožek

1.

sreda

5. ura

1. a

 

 

Predmetna stopnja

 

 

Učitelj

Interesna dejavnost

razred

dan

ura

učilnica

Tadeja Halas

Biološki krožek

7.

torek

7.

KEM

Mateja Horvat Duh

Bralna značka

6. -9.

četrtek

Po dogovoru

SLJ3

Cvetka Rengeo

Bralna značka

6., 7.

po dogovoru

Po dogovoru

Majda Gjerek

Gospodinjski krožek

8., 9.

petek

7., 8.

GOS

Nataša Jerebic

Logika

6. -9.

po dogovoru

Po dogovoru

MAT2

Bojan Novak

Mala odbojka

7.

četrtek

6.

MT

Marko Jerebič

Male sive celice

4., 5.

po dogovoru

Po dogovoru

Bojan Novak

Mini odbojka

8.,9.

četrtek

5.

MT

Zoran Kos

Nogomet

6.,7.

torek

8.

VT

Zoran Kos

Nogomet

8.,9.

torek

7.

VT

Bojan Novak

Odbojka

9.

sreda

7., 8.

VT

Vesna Godina

Plesni festival

6. -9.

po dogovoru

Po dogovoru

VT

Liljana Fujs K.

Prometni krožek

8.

Po dogovoru

Po dogovoru

TEH

Marko Jerebič

Prvaki znanja

pred.st.

Po dogovoru

Po dogovoru

Monika Žižek

Ročne delavnice

7. – 8.

torek

Po dogovoru

Vesna Godina

ŠKL

6.

sreda

7., 8.

MT

Vesna Godina

Šolski plesni festival

6. -9.

torek/14 dni

6.

MT

Liljana Fujs K.

Tehnični krožek

7. – 9.

po dogovoru

7., 8.

TEH

Simona Vusič

Vesela šola

8. ,9.

po dogovoru

Po dogovoru

GEO

Stanka Rajnar

Zabavna fizika

8. – 9.

po dogovoru

Po dogovoru

FIZ

 

 

Hišni red

 Na podlagi 31.a člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovnih šoli (Ur.l.RS 102/2007, z dne, 9. 11. 2007) je sprejel Svet zavoda na svoji seji 28. 9. 2011.

HIŠNI RED

 

I. SPLOŠNE DOLOČBE

1. člen

S tem pravilnikom o hišnem redu šole se urejajo vprašanja, pomembna za življenje in delo šole, določi se območje šole in površine, ki sodijo v šolski prostor, poslovni čas in uradne ure, uporabo šolskega prostora in organizacijo nadzora, ukrepe za zagotavljanje varnosti, vzdrževanje reda in čistoče ter drugo.

 

II. OBMOČJE ŠOLE IN POVRŠINE, KI SODIJO V ŠOLSKI PROSTOR

 2. člen

V šolski prostor sodijo zgradba šole s telovadnico, šolsko dvorišče, športne površine (športna igrišča), zelenice z igrali ob šolski zgradbi in parkirišče.

 

III. POSLOVNI ČAS IN URADNE URE

3. člen

Šola je uradno odprta v času izvajanja pouka v skladu s sprejetim šolskim koledarjem. Prvi delovni dan šole je prvi šolski dan, zadnji dan šole pa je zadnji delovni šolski dan. Delovni čas šole je vsak šolski dan med 6.00 in 16.00 uro in sicer: jutranje varstvo traja od 6.00 do 7.45 ure, pouk traja do 8 šolskih ur in se odvija med 8.00 in 15.05 uro, podaljšano bivanje traja do 16.00 ure. V času šolskih počitnic šola ne izvaja dejavnosti za učence po predmetniku. Ostale dejavnosti v času počitnic izvaja šola v skladu s sklepi o izrabi letnega dopusta zaposlenih.
Uradne ure tajništva šole so za učence in zaposlene vsak dan od 7.30 do 14.00 ure.
V šoli se po predhodni odobritvi vodstva lahko odvijajo razne športne in druge aktivnosti po predhodno potrjenem programu izvajanja teh aktivnosti.

 

IV. UPORABA ŠOLSKEGA PROSTORA IN ORGANIZACIJA NADZORA

4. člen

Nadzor v šolskih prostorih v času vzgojno-izobraževalnega procesa in drugih dejavnostih, ki se izvajajo v šoli, izvajajo dežurni strokovni delavci.

5. člen

Med poukom in v odmorih učenci ne smejo zapuščati šolskega prostora. Učenci organizirano preživijo odmore v knjižnici in v učilnicah. V petminutnih odmorih učenci zamenjajo učilnice in se pripravijo na naslednjo šolsko uro. Daljši odmor je namenjen šolski malici in sprostitvi.

6. člen

V učilnicah, kjer se izvaja vzgojno-izobraževalno delo, imajo nadzor nad učenci učitelji, ki izvajajo vzgojno-izobraževalno delo v posameznem oddelku. Učitelj mora zagotoviti, da se ob zvočnem signalu oziroma od pričetku učne ure prične pouk. Če učitelja, ki izvaja v oddelku vzgojno-izobraževalno delo, ni pet minut po zvočnem signalu, ki oznanja začetek učne ure, reditelj oddelka o tem obvesti vodstvo šole. Le ta poskrbi za nadzor oziroma nadomeščanje v primeru nenadnih in nenapovedanih odsotnostih učitelja.

7. člen

Med učno uro učenci ne smejo brez dovoljenja učitelja zapustiti učilnice oziroma šolskega prostora. Odsotnost učenca od posamezne učne ure dovoli učitelj, ki izvaja pouk in o tem obvesti razrednika. Odsotnost učencev je dovoljena le v izjemnih primerih, kot so zdravstvene težave učenca, pisno dovoljenje staršev ali če pridejo starši po učenca.

8. člen

Nadzor nad opremo v učilnicah izvajajo učitelji posamezne učilnice in reditelji. Vsako okvaro ali uničenje opreme učenci sproti poročajo razredniku oz. učitelju posamezne učilnice. Učitelji, odgovorni za svojo učilnico, okvaro oz. uničenje opreme sporočijo vodstvu šole in jo zapišejo v zvezek popravil. V primeru ugotovljene krivde učenca razrednik ustrezno ukrepa.

9. člen

Pri vzgojno-izobraževalnih dejavnostih, ki se organizirajo in izvajajo zunaj šolskih prostorov, izvajajo nadzor nad učenci strokovni delavci – spremljevalci. Spremljevalci so prisotni od začetka do konca dejavnosti, poskrbijo za varnost otrok, preverjajo prisotnost učencev z večkratnim preštevanjem, upoštevajo normativ spremljanja učencev, izvedejo ustrezne ukrepe ob morebitnih nezgodah in skrbijo za nemoteno izvajanje programa.

 

V. VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE

10. člen

Učenci hranijo v šoli svojo obutev in oblačila v garderobi. V učilnicah so učenci v hišnih copatih. Pri pouke športne vzgoje uporabljajo v telovadnici športne copate ali telovadijo bosi.

11. člen

V garderobah (garderobnih omaricah) ni dovoljeno puščati denarja in dragocenosti (nakit, mobilni telefon, fotoaparat, MP3 …). V primeru kraje ali izgube šola zanje ne odgovarja.
Šola ne odgovarja za dragocenejše predmete učencev (denar, nakit, ure, mobiteli…), ki niso nujno potrebni pri učno-vzgojnem delu. Zanje odgovarja samo lastnik.

12. člen

V primeru ugotovljene kraje učenčeve lastnine se učenec oz. starši oglasijo pri razredniku oz. vodstvu šole, ki raziščejo primer in po potrebi ustrezno ukrepajo.

13. člen

Zaradi nemotenega poteka vzgojno-izobraževalnega dela v šoli in zagotavljanja večje varnosti se v šolskih prostorih izvajajo dnevna dežurstva. Dežurstvo v šoli opravljajo strokovni delavci šole. Strokovni delavci opravljajo naloge dežurstva skladno z urnikom, ki je objavljen na oglasni deski šole. Dežurstvo v šoli poteka med 7.00 do 13.30 ure, v kasnejšem času dežurajo učitelji, ki izvajajo vzgojno-izobraževalno delo (OPB, interesne dejavnosti, 7. in 8. šolska ura pouka). Ključi garderobe se hranijo na dogovorjenem mestu.

14. člen

Vsi udeleženci vzgojno- izobraževalnega programa so dolžni prihajati v šolo pravočasno, 10 minut pred začetkom pouka. V primeru, da učenec zamudi pouk, gre takoj v svojo učilnico in se opraviči učitelju. Takoj po pouku gredo učenci domov, k interesni dejavnosti ali v OPB. Odgovornost pri neupravičenem zadrževanju učencev v šolskem prostoru po pouku prevzamejo učenci oz. njihovi starši ali skrbniki.

15. člen

Naloge dežurnih učiteljev so, da skrbijo za red in disciplino učencev, za njihovo varnost, nadzorovanje gibanja učencev, opravljanje pregledov prostorov, kjer se zadržujejo učenci ali drugi delavci šole. Opozarjajo na nepravilnosti, nadzorujejo delo dežurnih učencev, dajejo jim dodatna navodila in naloge, opozarjajo jih na vzdrževanje čistoče v šolskih prostorih in na morebitno kršenje določil hišnega šolskega reda. Kontrolirajo garderobe učencev in skrbijo, da so le-te urejene.

16. člen

V primerih hujših kršitev dežurnega učenca pri dežurstvu ustrezno ukrepa učitelj oz. razrednik.

 

VI. UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI

17. člen

Učenci morajo na poti v šolo in domov upoštevati prometno varnostne predpise. Razredniki seznanijo učence o varni poti v šolo in domov prvi dan pouka, njihove starše pa na prvem roditeljskem sestanku (varna pot v šolo). Učenci so posebej opozorjeni na nevarnosti pri prečkanju ceste na prehodih in izven njih, na nevarnosti pri samostojnem vključevanju v promet kot pešci ali kolesarji, na prometne znake, ki urejajo promet in hojo peščev ter na varno gibanje na šolski ploščadi v času odhoda in prihoda učencev v šolo. Na poti v šolo in domov naj učenci uporabljajo najvarnejšo pot in prehode čez cesto.
Pri dejavnostih, kjer se kolesari, je obvezna uporaba čelad za vse učence šole.

18. člen

Nadzor učencev ob vstopu v šolski prostor izvajajo dežurni učitelji.

19. člen

Med prihodi in odhodi avtobusov pri organiziranih prevozih ni dovoljeno gibanje po vozišču.
Upoštevati je potrebno opozorila učiteljev spremljevalcev.
Učenci, ki čakajo na organiziran avtobusni prevoz ob koncu pouka, so dolžni skrbeti za lastno varnost in varnost drugih in se temu primerno obnašati.

20. člen

S kolesi se lahko vozijo le učenci, ki imajo opravljen kolesarski izpit in imajo ustrezno opremo. Kolesa puščajo na določenem mestu in jih zaklepajo. Tujih koles se ni dovoljeno dotikati oz. se z njimi voziti. Za poškodbo in krajo koles šola ne odgovarja.

21. člen

V času izrednih razmer ali kadar se take razmere pričakujejo (naravne nesreče, tehnološke in druge nevarnosti) in pri vajah evakuacije je poglavitna naloga vseh zaposlenih v šoli, še posebej strokovnih delavcev, da poskrbijo za varnost učencev. V takih primerih je potrebno upoštevati navodila, ki jih izdajajo odgovorni vodilni delavci šole ali ustrezni štabi ter se ravnati v skladu z evakuacijskim načrtom šole.

 

VII. PREDHODNE IN KONČNE DOLOČBE

22. člen

Določbe hišnega reda se pričnejo uporabljati z novim šolskim letom 2011/2012 in veljajo z dnem sprejetja.

23. člen

Pravilnik o hišnem redu se objavi na oglasni deski šole, v publikaciji šole in na spletni strani šole.
Učitelji razredniki ga predstavijo učencem pri urah oddelčne skupnosti in staršem na roditeljskih sestankih.

24. člen

Z dnem uveljavitve tega hišnega reda preneha veljati stari hišni red.
Pravila obnašanja in sankcije so opredeljena v vzgojnem načrtu šole.

V Beltincih, 28. 9. 2011.

Matejka Horvat, ravnateljica

Pravila šolskega reda

PRAVILA ŠOLSKEGA REDA

Na podlagi 60.e člena Zakona o osnovni šoli (Ur. list RS št.:81/06, 102/07) je Svet zavoda OŠ Beltinci na seji dne 16. 10. 2019, sprejel naslednja

PRAVILA ŠOLSKEGA REDA

I. SPLOŠNO

1. člen (vsebina)
V pravilih šolskega reda se natančneje opredelijo dolžnosti in odgovornosti učencev, pravila obnašanja in ravnanja, ki veljajo tako v prostorih šole kot pri vzgojno-izobraževalnih dejavnostih, ki se izvajajo izven šolskega prostora.
Določi se vzgojne ukrepe za posamezne kršitve pravil, organiziranost učencev, opravičevanje odsotnosti, izrekanje pohval, priznanj in nagrad, načine zagotavljanja varnosti, sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva učencev.
Vsi členi Pravil šolskega reda veljajo tudi za učence s posebnimi potrebami, razen ko je to z drugimi dokumenti drugače opredeljeno in je vpisano v individualiziran program učenca s posebnimi potrebami.

II. PRAVICE IN DOLŽNOSTI UČENCEV

2. člen (pravice učencev)
Pravice učencev so:
– da redno obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne dejavnosti,
– da pridobiva znanje, spretnosti in navade za vseživljenjsko učenje,
– da mu je v šoli zagotovljeno varno in spodbudno okolje,
– da mu šola organizira življenje in delo s spoštovanjem univerzalnih civilizacijskih vrednot in posebnosti različnih kultur,
– da mu šola zagotavlja enakopravno obravnavanje ne glede na spol, raso in etnično pripadnost, veroizpoved, socialni status družine in druge okoliščine,
– da mu šola zagotovi varovanje njegovih osebnih podatkov v skladu z zakonom in drugimi predpisi,
– da učitelji in drugi delavci šole spoštujejo njegovo osebnost in individualnost ter njegovo človeško dostojanstvo in pravico do zasebnosti,
– da mu je omogočeno tudi izven pouka pridobiti dodatno razlago in nasvet,
– da se pri pouku upošteva njegova radovednost ter razvojne značilnosti, predznanje in individualne posebnosti,
– da pri pouku dobi kakovostne informacije, ki sledijo sodobnemu razvoju znanosti in strok,
– da dobi o svojem delu sprotno, pravično in utemeljeno povratno informacijo,
– da dobi pri svojem delu pomoč in podporo, če ju potrebuje,
– da svoji razvojni stopnji primerno sodeluje pri oblikovanju dni dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti in prireditev šole,
– da se lahko svobodno, a kulturno izreče o vseh vprašanjih iz življenja in dela šole,
– da se vključuje v delo oddelčne skupnosti učencev, skupnosti učencev šole in šolskega parlamenta,
– da sodeluje pri dogovorjenih skupnih aktivnostih,
– da sodeluje pri ocenjevanju.

3. člen (dolžnosti in odgovornosti učencev)
Dolžnosti učenca so:
– da redno in točno obiskuje pouk in ostale organizirane vzgojno-izobraževalne dejavnosti šole,
– da naredi domačo nalogo in izpolnjuje svoje učne ter druge šolske obveznosti,
– da učencev in delavcev šole ne ovira in ne moti pri pouku in drugem šolskem delu,
– da spoštuje pravila hišnega in šolskega reda,
– da spoštuje pravice drugih učencev in delavcev šole in ima spoštljiv in strpen odnos do individualnosti, človeškega dostojanstva, etnične pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola,
– da se spoštljivo vede do drugih,
– da prispeva k ugledu šole,
– da varuje in odgovorno ravna s premoženjem šole ter lastnino učencev in delavcev šole ter le-tega namerno ne poškoduje,
– da ne uničuje uradnih listin,
– da sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice, dogovorjenem v oddelčni skupnosti ali skupnosti učencev šole,
– da sodeluje pri dogovorjenih oblikah dežurstva učencev,
– za svojo lastnino odgovarja vsak sam,
– v primeru izgube ključa garderobne omarice ali kartice za prehrano poravna stroške izdelave nadomestnega ključa ali kartice.

III. PRAVILA ŠOLSKEGA REDA

4. člen (pravila vedenja učencev)
Pravila vedenja veljajo v šoli in na vseh šolskih površinah. Smiselno se upoštevajo tudi pri ostalih dejavnostih, ki jih organizira šola izven šolskega prostora.

Učenec mora poznati pravila lepega vedenja in delovati v skladu z njimi:
– v šolo prihaja točno in pripravljen na pouk,
– upošteva navodila učiteljev in drugih delavcev šole;
– skrbi za red in čistočo;
– s šolsko in tujo lastnino ravna odgovorno;
– je vljuden, pozdravlja;
– spoštuje pravice učencev in vseh delavcev šole;
– do sošolcev je prijazen in vedno pripravljen pomagati;
– aktivno posluša druge in se zavzema za strpno komunikacijo;
– hrano uživa kulturno, na za to določenem prostoru;
– hrane ne odnaša iz jedilnice v razred.

5. člen (zamujanje)
Učenec, ki je zamudil k pouku ali dejavnosti, potrka na vrata učilnice, pristopi k učitelju in se opraviči zaradi zamude.
Učenec pri odhodu na svoj prostor ne sme še dodatno vznemirjati sošolcev. Če potrebuje v zvezi z zamujenim delom pojasnila, prosi za razlago učitelja.

6. člen (pozdravljanje)
Učenci in zaposleni se vedemo spoštljivo drug do drugega ter do obiskovalcev šole. Med seboj se pozdravljamo. Prvi pozdravi tisti, ki vstopi v prostor. Pri tem upoštevamo načelo starosti: mlajši prvi pozdravi starejšega. Pozdravljamo tudi obiskovalce, saj so naši gostje.
Odrasle osebe vikamo.

7. člen (obutev, oblačila)
Učenci prihajajo v šolo urejeni, nosijo oblačila, primerna za šolski prostor in zdravje posameznika, nenaličeni oziroma diskretno naličeni ter brez pirsingov.
Učenci hodijo po šolskem poslopju v šolskih copatih, v telovadnici pa v športnih copatih, ki so namenjeni le uporabi za notranje prostore.

8. člen (mobilni telefoni in podobne naprave)
V šolskih prostorih in pri organiziranih dejavnostih ni dovoljena uporaba:
– mobilnih telefonov ali naprav, ki omogočajo brezžično komunikacijo med napravami oz. dostop do interneta (tablični računalnik, pametne ure ipd.);
– drugih naprav, ki omogočajo predvajanje in snemanje avdio in video vsebin (MP3, MP4, fotoaparat, kamera ipd.).
Omenjene naprave se lahko uporabljajo kot del vzgojno-izobraževalnega dela z dovoljenjem učitelja.
V primeru kršitve učenec vpričo učitelja napravo izklopi in jo izroči učitelju, ta jo da razredniku, ki o dogodku obvesti starše in jih pozove, da napravo prevzamejo pri njem.
V kolikor starši naprave do konca tekočega šolskega leta ne prevzamejo, se ta komisijsko uniči.

 

9. člen (prepovedi)
Kajenje, uživanje alkohola, energijskih pijač ali psihoaktivnih substanc je v prostorih šole in na šolskih površinah ter na dnevih dejavnosti izven šolskega prostora za vse prepovedano. Prav tako ni dovoljeno prinašanje in uporaba pirotehničnih sredstev, hladnega orožja ali drugih nevarnih predmetov, ki lahko ogrožajo zdravje posameznika.
10. člen (dolžnosti učencev na dejavnostih, ki potekajo izven šolskega prostora)
Učenci so dolžni upoštevati navodila učitelja, skrbeti za lastno varnost in varnost drugih.
Učenci med izvajanjem vzgojno-izobraževalnega dela zunaj šolskega prostora ne smejo brez dovoljenja izvajalca in učitelja zapuščati prostora, kjer se izvaja program.

11. člen (oprema učencev na dnevih dejavnosti)
Če učenec na dan dejavnosti, ko je na programu kolesarjenje, pride brez ustrezne opreme (čelade) in ustrezno opremljenega kolesa, se mu dejavnosti prilagodijo (opravi pohod oz. drugo dejavnost).
Učenec, ki nima ustreznih pripomočkov na dan dejavnosti, dobi druge zadolžitve (reševanje nalog, prepisovanje besedil …).

IV. VZGOJNO UKREPANJE

12. člen (kršitev)
Kršitev je delovanje, ki ni v skladu s pravili, navedenimi v členih od 3. do 11. člena Pravil šolskega reda.
V primeru katerekoli kršitve iz prej navedenih členov ravnamo v skladu s Pravili šolskega reda, Vzgojnim načrtom in Pravilnikom o vzgojnih opominih v osnovni šoli (Ur. list RS, št. 76/2008).

Starše k ustreznemu ravnanju zavezujejo Konvencija o otrokovih pravicah (OZN), Zakon o preprečevanju nasilja v družini (Ur. list RS, št. 16/2008), Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih (Ur. list RS, št. 69/2004) in Obligacijski zakonik (Ur. list RS, št. 97/2007).

13. člen (postopek vzgojnega delovanja)
Nesoglasja in kršitve se rešujejo stopenjsko.
Nesoglasja se začnejo reševati tam, kjer so se pojavila.
Postopek lahko sproži učenec, delavec šole ali starši.
Kršitve se zapisujejo v za to pripravljene obrazce.
PRILOGA 1: SEZNAM KRŠITEV
PRILOGA 2: ZAPIS O KRŠITVI PRAVIL ŠOLSKEGA REDA
PRILOGA 3: EVIDENCA VZGOJNEGA UKREPANJA OB KRŠITVAH PRAVIL ŠOLSKEGA REDA

KORAKI UKREPANJA OB KRŠITVAH PRAVIL ŠOLSKEGA REDA:
1.1 USTNO OPOZORILO
1.2 PONOVNO OPOZORILO (PISNO) IN OPRAVLJANJE KORISTNEGA DELA OZIROMA ZAČASNA/TRAJNA UKINITEV UGODNOSTI
2. RAZGOVOR S STARŠI IN Z UČENCEM
3. RAZGOVOR ŠSS S STARŠI IN Z UČENCEM
4. UKREPANJE PO PRAVILNIKU O VZGOJNIH OPOMINIH V OŠ (UL RS, ŠT. 76/2008)
– 1. vzgojni opomin
(PRIPRAVI SE INDIVIDUALIZIRAN VZGOJNI NAČRT UČENCA)
– 2. vzgojni opomin
– 3. vzgojni opomin
– PREŠOLANJE

INDIVIDUALIZIRAN VZGOJNI NAČRT UČENCA
Šola za učenca, ki potrebuje posebno pozornost in strokovno pomoč, izdela individualiziran vzgojni načrt. Ta naj učencu pomaga doseči pozitivne spremembe v načinih zadovoljevanja lastnih potreb ob upoštevanju potreb in pravic drugih, skladno s sprejetimi vrednotami, Pravili šolskega reda in Hišnim redom.
Pri oblikovanju individualiziranega vzgojnega načrta sodelujejo šolska svetovalna služba, razrednik, drugi strokovni delavci šole, starši in učenec, ki mu je ta načrt namenjen.

Individualiziran vzgojni načrt vsebuje:
– jasen opis problema,
– jasen opis ciljev vedenja in učenja,
– načrt ustreznih pomoči učencu in posebnih vzgojnih dejavnosti,
– strinjanje učenca, staršev in delavcev šole o lastnih nalogah in obveznostih, ki izhajajo iz uresničevanja načrta,
– morebitne izjeme in odstopanja od dogovorjenih pravil,
– način spremljanja izvajanja načrta,
– posledice uresničevanja oziroma ne uresničevanja dogovorjenega.

14. člen (vzgojno ukrepanje in dokumentiranje)
Vzgojni ukrepi so pedagoško in strokovno usmerjeni postopki, ki zadevajo ponavljajoče se, pogostejše in obsežnejše kršitve pravil šolskega reda ali enkratne težje ali najtežje kršitve Pravil šolskega reda.
Z vzgojnim ukrepom učenca ne želimo kaznovati, temveč ga želimo spodbuditi k razmišljanju o posledicah njegovega ravnanja, mu predstaviti ustrezno ravnanje ter mu pomagati, da osvoji drugačen, sprejemljivejši vzorec vedenja oziroma ravnanja.
Enak ukrep pri različnih učencih doseže različne učinke. Pri izbiri ustreznega vzgojnega ukrepa učitelj upošteva več dejavnikov, kot so na primer: starost, osebni razvoj, značaj učenca, njegovo domače okolje ipd., in je na podlagi svoje strokovne usposobljenosti pri odločanju avtonomen.
Izvajanje vzgojnih ukrepov je povezano z nudenjem podpore in pomoči ter vodenjem učenca k spremembi vedenja in ravnanja. Pri tem sodelujejo učenec, starši in strokovni delavci šole, ki se odločijo o vrsti vzgojnega ukrepa. Na podlagi strokovne odločitve se ukrep izvede.
Vzgojni ukrep je za učenca in njegove starše obvezujoč.
Zapise o vzgojnih ukrepih do vključitve šolske svetovalne službe vodi in hrani razrednik. Ob vključitvi šolske svetovalne službe se nastavi mapa vzgojnih ukrepov za posameznega učenca. Mapa se hrani pri šolski svetovalni službi.

15. člen (vzgojno ukrepanje pri lažjih kršitvah)
15.1 Pogovor v zvezi z reševanjem problema
Pogovor z učencem opravi strokovni delavec šole.

15.2 Začasna ukinitev nekaterih ugodnosti
Na primer: status športnika, kulturnika …

15.3 Povečan nadzor nad učencem v času, ko je v šoli, a ne pri pouku
Na primer: Učenec med odmori spremlja dežurnega učitelja.

15.4 Pedagoška asistenca
• Pri pouku
Kadar učenec s svojim ravnanjem onemogoča izvajanje pouka, se lahko učenca odstrani iz oddelka. Učenec v času odstranitve opravlja delo pod nadzorom strokovnega delavca, ki ga določi ravnatelj. Učenec opravlja enako delo, kot se izvaja v oddelku. V primeru odstranitve učenca od ure pouka, mora učitelj z njim opraviti pogovor, če je mogoče, še isti dan. Skupaj pregledata opravljeno delo in se dogovorita o nadaljnjem delovanju.
• Pedagoški proces izven prostorov šole
Kadar učenec pogosto ogroža varnost ali ne upošteva navodil, šola ne more prevzeti odgovornosti za varno izvedbo pedagoškega procesa izven prostorov šole (dnevi dejavnosti, tabori, šole v naravi …), ravnatelj oziroma pomočnik ravnatelja poskrbi za dodatno spremstvo strokovnega delavca ali se za takega učenca organizira nadomestni vzgojno-izobraževalni proces v šoli ali pokliče starše, ki morajo priti po učenca.

15.5 Prepoved približevanja določenemu učencu (ko je le ta žrtev)

15.6 Začasni odvzem mobitela, predvajalnika glasbe in drugih motečih predmetov pri pouku
Postopek ravnanja je opisan v Hišnem redu in v 8. členu Pravil šolskega reda.

15.7 Oblike koristnega dela
Oblika koristnega dela je vedno taka, da ne žali ali ponižuje učenca.
Učenec opravi dogovorjeno delo v določenem času. Učitelj, ki je izrekel ukrep, preveri, če je učenec določeno delo opravil. Če učenec dela ne opravi ali ga opravi slabo, učitelj to zapiše v mapo vzgojnih ukrepov in opazovanj za posameznega učenca in mu odredi ponovno opravljanje naloge ali opravljanje nove naloge.

Nabor koristnih del in ukrepov:
Učenec/ka:
• opravi koristno delo, pomaga (pri):
– organizaciji različnih šolskih prireditev;
– vrstniku pri učenju;
– urejanju knjig v knjižnici;
– urejanju šolskih pripomočkov;
– dežurnemu učitelju pri dežuranju;
– izdelavi šolskih učil;
– dežurnim pri malici;
– urejanju učilnice, telovadnice, garderobe in drugih prostorov;
– drugo koristno delo, ki ga določi učitelj;
• ima odmor brez igre;
• se pobota in opraviči prizadeti osebi;
• poškodovano ali uničeno stvar (npr. plakat, učni pripomoček, zemljevid, okrasek …) nadomesti z lastnoročno narejenim izdelkom;
• izdela zanimiv in/ali koristen izdelek iz papirja ali drugega materiala;
• opazuje določene dogodke v naravi in jih zapiše;
• prebere krajšo zgodbo/knjigo in napiše obnovo;
• pripravi predstavitev na temo kršitve;
• pridobi določene podatke s pomočjo literature in interneta ter jih predstavi v oddelku;
• napiše obvestilo staršem o prekršku (opis prekrška), razrednik poskrbi, da ga dobijo;
• uredi likovno omaro in kotiček;
• pripravi in izvede nastop pred sošolci (recitacija, ples, zapoje pesem …);
• po svoji idejni zasnovi oblikuje/sestavi/izbere družabno igro, oblikuje navodila, postavi pravila, izdela pripomočke in igro predstavi vrstnikom;
• drugi ukrepi, ki jih določi učitelj.
Koristno delo lahko predlaga tudi učenec sam in ga opravi, če se učitelj s predlogom strinja.

Šola lahko oblikuje in izvaja tudi druge vzgojne ukrepe, ki so smiselni v posamezni situaciji in glede na potrebe učenca.
Časovni okvir posameznega ukrepa določi razrednik po lastni presoji glede na vrsto in stopnjo kršitve.
Vzgojni ukrep velja, dokler ne doseže svojega namena oz. v skladu z dogovorom.

16. člen (vzgojno ukrepanje ob težjih in najtežjih kršitvah)
Vzgojni opomini (administrativni vzgojni opomini)
Če učenec ne izpolnjuje svojih dolžnosti in odgovornosti, določenih s Pravili šolskega reda, z drugimi predpisi in akti šole, mu šola izreče vzgojni opomin. Izreče ga v primeru, da vzgojne dejavnosti in ukrepi ob predhodnih kršitvah niso dosegli namena oziroma pri težjih in najtežjih kršitvah. Šola izreka vzgojne opomine v skladu s Pravilnikom o vzgojnih opominih.
Če je učenec prejel vzgojni opomin, šola skupaj s starši in učencem sestavi individualiziran vzgojni načrt. V njem so opredeljene konkretne vzgojne dejavnosti, postopki in vzgojni ukrepi za izboljšanje učenčevega vedenja.
Razrednik, šolska svetovalna služba in drugi strokovni delavci šole spremljajo izvajanje vzgojnega ukrepanja in vzgojnega delovanja.

V primeru težje ali najtežje kršitve lahko šola preskoči vse predhodne ukrepe in takoj izreče vzgojni opomin.
Ob težjih in najtežjih kršitvah je možen tudi ukrep premestitve v drug oddelek.

17. člen (vključitev zunanjih ustanov in pristojnih organov)
V primerih, ko šolska svetovalna služba skupaj z razrednikom in ravnateljem presodi, da se pri otroku pojavljajo težave in oblike vedenja, ki jih šolska obravnava ne more omiliti, izboljšati ali odpraviti, staršem predlaga obravnavo v zunanjih ustanovah psihosocialne pomoči.
V primeru, da prekršek presega pristojnosti šole, delavci šole ali starši obvestijo pristojne organe.

V. ORGANIZIRANOST UČENCEV

18. člen
Oddelčna skupnost je temeljna oblika organiziranosti učencev enega oddelka.
Učenci so organizirani še v Skupnost učencev šole (SUŠ), v kateri sta po dva predstavnika oddelka.
SUŠ razpravlja o vprašanjih, ki jih predlagajo učenci sami, lahko pa jih predlagajo tudi delavci šole.
Skupnost učencev šole sprejme letni program dela.
Skupnost učencev šole ima mentorja, ki ga imenuje ravnatelj. Mentorja lahko predlagajo predstavniki oddelčnih skupnosti.

VI. OPRAVIČEVANJE ODSOTNOSTI

19. člen
Učenec, ki je zamudil, se učitelju opraviči zaradi zamude in svojo zamudo pojasni.
Odsotnost učenca od posamezne učne ure dovoli učitelj, ki izvaja vzgojno-izobraževalni program.
Učitelj je dolžan zamudo učenca vpisati v dnevnik dela oddelka.
Predčasni odhodi od pouka in podaljšanega bivanja so dovoljeni samo s pisnim dovoljenjem staršev.
Učenci lahko zapustijo šolski prostor samo zaradi opravičljivih razlogov, kot so:
– odhod k zdravniku,
– športni treningi, obiskovanje glasbene šole zaradi nastopa,
– uradni opravki,
– opravičene odsotnosti v času organiziranega varstva (čakanje na pouk izbirnih predmetov ali druge dejavnosti v okviru šole).
Vsa opravičila za navedene odhode ustno napovejo ali napišejo starši, učenci pa jih izročijo razredniku pred napovedano odsotnostjo.
Starši morajo ob vsakem izostanku učenca od pouka ali dneva dejavnosti šoli sporočiti vzrok izostanka in razredniku posredovati pisno, osebno ali telefonsko opravičilo.
Če starši vzroka izostanka ne sporočijo v petih delovnih dneh, jih razrednik pokliče, da izostanek pojasnijo.
Ravnatelj lahko na željo staršev dovoli učencu daljši izostanek od pouka (53. člen ZOŠ).
Učenec lahko izostane od pouka, če starši njegov izostanek vnaprej napovejo, vendar ne več kot pet dni v letu.

20. člen
V primeru večkratne, dolgotrajne ali ponavljajoče se odsotnosti učenca lahko razrednik zahteva zdravniško opravičilo. Če razrednik zdravniškega opravičila v 5 delovnih dneh ne prejme, starše pozove na razgovor. V primeru, da se starši razgovora ne udeležijo, šola obvesti pristojni Center za socialno delo in Inšpektorat RS za šolstvo.
V primeru 5 (nestrnjenih) neopravičenih ur razrednik opravi razgovor s starši in učencem.
V primeru 10 (nestrnjenih) neopravičenih ur svetovalna služba opravi razgovor s starši in učencem, napove se vzgojni opomin.
V primeru 12 (nestrnjenih) ali 10 (strnjenih) neopravičenih ur učenec dobi vzgojni opomin.

VII. ZAGOTAVLJANJE ZDRAVSTVENEGA VARSTVA UČENCEV

21. člen
Starši so dolžni na začetku šolskega leta razrednika in vse učitelje, ki učenca poučujejo, obvestiti o zdravstvenih posebnostih učenca.
V primeru nenadne bolezni ali poškodbe učenca strokovni delavec takoj po telefonu obvesti starše.
Učenci v šoli in izven nje skrbijo za lastno zdravje in varnost ter ne ogrožajo zdravja in varnosti ter osebnostne integritete drugih učencev, delavcev šole ali obiskovalcev.
Zaposleni, učenci in ostali uporabniki šolskih prostorov so dolžni skrbeti za čistočo.
OŠ Beltinci sodeluje z Zdravstvenim domom Beltinci in Zdravstvenim domom Murska Sobota pri izvedbi rednih zdravniških pregledov in cepljenj kot tudi pri preventivnih akcijah. OŠ Beltinci sodeluje s šolsko zobozdravstveno ambulanto pri izvedbi zobozdravstvenih pregledov in obravnav.

Ukrepanje v primeru hujše bolezni ali nezgode učenca
Vsak delavec šole je dolžan takoj ukrepati, ko opazi ali je obveščen o poškodbi ali slabem počutju učenca. Učenca je potrebno namestiti na varno mesto in zagotoviti, da ni sam. Delavec je dolžan o poškodbi ali slabem počutju učenca obvestiti (lahko pošlje nekoga) tajništvo šole, svetovalno službo ali vodstvo šole. Ti pripeljejo ustrezno osebo na šoli, ki je usposobljena nuditi prvo pomoč. V primeru poškodbe ali slabega počutja učenca mora šola obvestiti starše, da pridejo po otroka. V primeru težje poškodbe, zelo slabega počutja, bolezenskega stanja ali v primeru, da se ne da oceniti resnosti poškodbe ali stanja, je potrebno poklicati reševalce. Tudi v tem primeru je potrebno takoj obvestiti starše. Ob nezgodi s poškodbo strokovni delavec zapiše zapisnik o nezgodi v za to namenjeno dokumentacijo (zvezek poškodb).
V primeru, da je poškodba posledica nasilnega dejanja ali nesreče, je šola o tem dolžna obvestiti policijo. V primeru take poškodbe je potrebno sestaviti zapisnik in ga oddati v tajništvu šole.

22. člen (ravnanje v primeru pojava naglavnih uši)

Starši so dolžni poskrbeti, da učenci prihajajo v šolo snažni in ne ogrožajo zdravja drugih učencev in zaposlenih.
Če delavec šole ugotovi, da ima učenec naglavne uši, o tem isti dan obvesti starše in jih pozove, da izvedejo ustrezne postopke razuševanja. Izročijo se jim Obvestilo o pojavu uši in Navodila za ravnanje ob pojavu naglavnih uši ter jih seznani z dodatnimi informacijami o ušeh, ki so objavljene na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje (www.nijz.si).
O pojavu uši v šoli se obvesti tudi starše preostalih otrok v oddelku, pri katerih se niso našle uši in se jim prav tako izroči Obvestilo o pojavu uši in Navodila za ravnanje ob pojavu naglavnih uši ter jih seznani z dodatnimi informacijami o ušeh, ki so objavljene na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje.
Če se pri otroku v šoli odkrije uši, otrok lahko ostane v šoli do prihoda staršev oziroma do konca pouka, starše pa se isti dan obvesti, naj takoj po navodilih in opisanem postopku izvedejo razuševanje.
Starši poskrbijo za odstranitev uši z lasišča in očistijo predmete, s katerimi je bil otrok v stiku.
Tudi po razušitvi starši redno pregledujejo lasišče otroka.
Starše, ki se ne odzivajo in ne sodelujejo pri naporih za odpravljanje ušivosti oziroma ne izvedejo razuševanja, šola povabi na individualni razgovor, kjer se ponovno poskusi razložiti pomen sodelovanja vsakega posameznika pri izvajanju sistematičnega razuševanja za odpravo ušivosti v šoli. Poskuša se ugotoviti razloge za nesodelovanje ter pomagati pri iskanju rešitev zanje.

VIII. NAČINI ZAGOTAVLJANJA VARNOSTI

23. člen
Varnost na šoli zagotavljamo v skladu z zakonodajo in internimi pravilniki.
Učenec k vsem dejavnostim pristopa umirjeno in ne izvaja nobenih oblik nasilja nad drugimi.
Učenci se lahko v času predure tiho učijo v rdeči dvorani ali na odru v jedilnici.
V času prostih ur je za učence organizirano varstvo. V tem času ne zapuščajo šolskega prostora.
Po končanih šolskih obveznostih učenci odidejo domov in se ne zadržujejo v prostorih šole ali na njenih zunanjih površinah. Zadrževanje v šoli po končanem pouku je dovoljeno samo v primeru organiziranega varstva ali na podlagi dovoljenja razrednika oziroma ravnateljice.
Odhajanje s šolskega dvorišča in igrišča v času pouka ali odmorov ni dovoljeno.

IX. OBVEŠČANJE

24. člen
Starši ali skrbniki, učenci in delavci šole so v pisni obliki seznanjeni z vsebino Pravil šolskega reda. Ta so dostopna na javnem mestu (spletna stran šole in tajništvo šole).
S Pravili šolskega reda razrednik učence seznani po sprejetju le-teh oziroma na začetku šolskega leta.
Učence se z nujnimi informacijami obvešča preko centralnega ozvočenja, spletne strani, oglasne deske, ustnih obvestil in šolske publikacije.
Starše ali skrbnike obveščajo ustno ali pisno strokovni delavci in ostali delavci šole.

X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE

Določbe Pravil šolskega reda začnejo veljati z dnem sprejetja.
Obenem preneha veljavnost Pravil šolskega reda z dne 20. 3. 2015.

V Beltincih, dne, 16. 10. 2019

PRILOGA 1: SEZNAM KRŠITEV
PRILOGA 2: ZAPIS O KRŠITVI PRAVIL ŠOLSKEGA REDA
PRILOGA 3: EVIDENCA VZGOJNEGA UKREPANJA OB KRŠITVAH PRAVIL ŠOLSKEGA REDA

Pomoč učencem

 

UČENCI S POSEBNIMI POTREBAMI

 

Zakon o Osnovni šoli ureja, da med učence s posebnimi potrebami spadajo tudi učenci z učnimi težavami. S tem želimo povečati občutljivost in odgovornost vseh nas za težave učencev pri učenju ter pravočasno nudenje pomoči.

Za učenca z učnimi težavami se ne predvideva individualiziranega izobraževalnega programa, v katerega bi bili usmerjen z odločbo, vendar to ne pomeni, da ni upravičen do ustreznih prilagoditev v procesu poučevanja in učenja.

Zakon o osnovni šoli navaja, da so osnovne šole učencem z učnimi težavami dolžne prilagajati metode in oblike dela ter zagotavljati dopolnilni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči.

V okviru oblik individualne in skupinske pomoči imamo za učence z učnimi težavami namenjenih 8 ur.

Usmerjanje je namenjeno otrokom s posebnimi potrebami, ki za uspešno šolanje zaradi svojih primanjkljajev, ovir in motenj potrebujejo ustrezne pomoči vzgoje in izobraževanja, zagotovitev različnih prilagoditev in oblik pomoči.

Otroci s posebnimi potrebami so poleg učencev z učnimi težavami in nadarjenih učencev še naslednji učenci (v tabeli):

 

 

OPP

Št. na naši šoli

Gibalno ovirani otroci

2

Gluhi in naglušni otroci

0

Dolgotrajno bolni otroci

4

Slabovidni otroci

1

Otroci z govorno-jezikovnimi motnjami

2

Otroci z motnjami vedenja in osebnosti

0

Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja

13

Skupaj

23

 

 

V šolskem letu 2013/2014 imamo trenutno 23 otrok s posebnimi potrebami (OPP), ki imajo odločbe o usmeritvi v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, ki jih je izdala Komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami.

Ti otroci so deležni prilagojenega izvajanja programov in so jim omogočene različne prilagoditve pri vzgojno izobraževalnem delu. Zanje se izdelajo individualizirani programi. Skupno se na šoli izvaja 47 ur dodatne strokovne pomoči.

 

Dodatna strokovna pomoč se izvaja z individualno v oddelku ali izven oddelka ali pa v kombinaciji po dogovoru z učiteljem. Učenci pri teh urah odpravljajo učne težave pri branju, pisanju in računanju, odpravljajo vrzeli v znanju, pridobivajo interes za učenje in gradijo pozitivno samopodobo. Učencem pomaga specialna pedagoginja in tudi drugi učitelji.

 

 

Andrej Lainšček

 

SPECIALNO-PEDAGOŠKA POMOČ

Dodatna strokovna pomoč specialnega pedagoga zajema pomoč učencem pri odpravljanju primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pri razvijanju prilagoditev na področju branja, pisanja, računanja, grafomotorike, pozornosti in koncentracije ter drugih področjih otrokovega razvoja. Izvaja se preko igre, posebnih vaj, treningov, ob delu s konkretnim materialom in z različnimi učnimi pripomočki, ki učencem olajšajo uspešno vključevanje v vsakdanje šolsko delo. V šolskem letu 2013/2014 izvajamo dodatno strokovno pomoč na šoli specialne pedagoginje/defektologinje Teja Zver Vučko, Manica Ružič in Mihaela Mataič Šalamun.

Mihaela Mataič Šalamun

 

 

 DELO Z UČENCI ROMI

 

V tem šolskem letu zaključujemo s triletnim projektom Uspešno vključevanje Romov v VI II. Na šoli imamo tudi v tem šolskem letu 8 učencev Romov, kar je 1,3% vseh učencev naše šole.
Naši Romi so vključeni v redne oddelke,  kar je tudi v skladu s strategijo dela z Romi v Sloveniji. Z upoštevanjem potreb vsakega otroka, z  uporabo ustreznih oblik in metod dela v razredu (notranja diferenciacija) ter ob občasni pomoči učitelja ISP dosegamo večjo kvaliteto znanja pri Romih.

V tem šolskem letu bomo imeli 10% učitelja individualne in skupinske pomoči za Rome, s projektom odobreno en dan v tednu pomoč romske pomočnice. Prvenstvena naloga romske pomočnice je pomoč romskim otrokom v nižjih razredih pri premagovanju težav s slovenskim jezikom, vključevanje romske kulture ter prispevek k izboljšanju povezovanja staršev romskih otrok s šolo. Poleg naših obiskov na domu in organiziranih srečanj v šoli želimo, da bi se starši udeleževali govorilnih ur in tako bolj spremljali napredek svojih otrok.

Učenci Romi imajo potenciale predvsem na glasbenem,  plesnem , likovnem področju, zato jih bomo tudi naprej vključevali v dejavnosti, kjer dosegajo uspehe.
Utečeno imamo že prednovoletno srečanje otrok, staršev in učiteljev v začetku decembra.
V aprilu bomo ob Dnevu Romov izvedli aktivnosti na temo drugačnost.

Šolska svetovalna služba, romska pomočnica ter posamezni učitelji in vodstvo šole se ob ob problemih učencev Romov povezujemo  s starši ter zunanjimi institucijami.

Angela Svenšek

Svetovalna služba

Temeljna naloga šolske svetovalne službe je, da se na podlagi svojega posebnega znanja preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomni način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških in socialnih vprašanj vzgojno-izobraževalnega dela v šoli s tem, da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci v šoli in po potrebi z ustreznimi zunanjimi ustanovami.
Prioriteta šolskega svetovalnega dela bo doseganje kompromisa med vsemi udeleženci svetovanja.

K socialni delavki in pedagogu lahko prihajate prostovoljno. Oba se bosta potrudila delati v vaše dobro in upoštevati zaupnost.

Učenci in starši lahko vprašanja zastavljate tudi na telefonsko številko socialne delavke 02 541 31 06. Na tej številki se lahko najavite tudi za popoldanski razgovor.

Pedagog je prisoten vsak torek, sredo in v petek na telefonski številki 02 541 31 15.

svetovalna

Učenje učenja

 

Projekt Sodobni pristopi k učenju je nastal na podlagi programa evropskih strukturnih skladov Vseživljenjsko učenje vodstvenih in strokovnih delavcev v šolah in vrtcih. Tako je projekt v celoti financiran iz sredstev ESS s sofinanciranjem Ministrstva za šolstvo in šport. To je usposabljanje strokovnih delavcev za izvajanje kompetenčnega pristopa k poučevanju s spodbujanjem pridobivanja ključne kompetence učenje učenja na vseh nivojih vzgoje in izobraževanja.

Temeljni razlog za razpis projekta na to temo je spoznanje, da s hitro rastjo znanja in nenehnimi spremembami znanje, ki ga učenci tradicionalno pridobijo v šoli, v času ko naj bi jim koristilo, ni več uporabno. Zato je vsaj enako pomembno kot dati učencem informacije in ustrezno znanje, da jih naučimo učenja in sposobnosti hitrega, ustvarjalnega odziva v novem okolju.

Z usposabljanjem strokovnih delavcev v okviru projekta želimo:
– da sodobnih pristopov k učenju v razredu ne poskušamo ločevati kot posebno spretnost ali sposobnost, ampak da bi ga razumeli kot širok nabor elementov učenja katerega koli pristopa k učenju.
– da bi pomembne elemente procesa učenja sprejemali s sodelovanjem s kolegi, sošolci, vrstniki, tako da bomo spodbujali različne oblike sodelovanja  med strokovnimi delavci šole.
– s skupnim prizadevanjem preseči sprejemanje učitelja, ki bo predvsem sam  opredeljeval osnovne ideje, oblikoval vprašanja za usmerjanje pozornosti in imel vlogo določanja, evalviranja ter interpretacije besedil.
– da se bodo vse oblike dela poskušale doseči, kot splošna raba sodobnih oblik dela, ki se bo zrcalila v naših učilnicah.

Matej Žalig

Dostopnost