Skoči na glavno vsebino
(02) 541 31 00

Veliki nemarni škornji

V oddelku OPB na podružnici Melinci so učenci vključeni v izvedbo projekta POZOR – VELIKI NEMARNI ŠKORNJI. Izhajajoča točka celotnega programa je zgodba Aleksandre Pinterič Veliki nemarni škornji.

Nepravilno ravnanje v okolju in z naravo, kot plod neznanja ali neupoštevanja, lahko privede do nesreč in celo katastrof, zato je pomembno, da poznamo posledice svojega ravnanja. Osveščanje se mora začeti čim prej, že v zgodnjih otroških letih.

Celostno zasnovan osveščevalno izobraževalni program POZOR – VELIKI NEMARNI ŠKORNJI temelji na področjih trajnostnega razvoja, biotske raznovrstnosti, varstva narave in okolja, vseživljenjskega učenja z namenom dvigovanja ekološke zavesti.

Program POZOR – VELIKI NEMARNI ŠKORNJI je tako vseobsežen in celovit program, ki skozi izvajanje temelji na čutnem odnosu človeka do narave ter osvešča o razumevanju vsestranske povezave in soodvisnosti med naravo, družbo in gospodarstvom. Skozi problemsko, izkušenjski in domišljijski pristop program inovativno rešuje sedanja in prihodnja okoljska vprašanja ter dviguje ekološko zavest izhajajočo iz novih vrednot. Program je tako skladen s Smernicami vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj.
Aktivnosti programa so vezane na vsebino zgodbe Veliki nemarni škornji in oblikovan didaktični model obravnave zgodbe. Zgodba se začne, ko veliki škornji zbrcajo nekaj gob. K visokemu hrastu prihajajo gozdne živali in škrati s svojimi zgodbami o nemarnem vedenju velikih škornjev v gozdu. Otroci ob zgodbi razvijajo kritično mišljenje, ustvarjalnost, dajejo pobude, rešujejo probleme, ocenjujejo tveganja, sprejemajo svoje odločitve ter tako na čutni in izkušenjski ravni gradijo življenjsko pomembne vrednote o pomenu varovanja narave in okolja.

Aleksandra Pinterič, prof. RP

001

Kaj vse lahko nastane?

Pri uri likovne vzgoje smo se lotili nečesa novega – kiparstva s pomočjo oblikovanja papirnatih vrečk, katerega cilj je bil izdelava veverice ali zajčka. Pripravili smo potreben material in se dogovorili,  kaj naj bi iz tega “nastalo”. Skupaj smo se lotili dokaj nenavadne naloge, ker smo imeli cilj, kaj želimo narediti, a poiskati smo morali pot do izdelka. Ob tem smo se veliko naučili o prostorskem oblikovanju in sopomoči sošolcev ter timskem delu. Nastali smo čudoviti izdelki, ki smo jih predstavili v razstavi.

Aleksandra Pinterič, prof. RP

 

Kaj vse lahko nastane? – Melinci

Tretješolci v gozdu – 5. 10. 2012

V petek, 5. 10. 2012, smo se učenci in učitelji tretjega razreda odpravili v bližnji gozd, kjer smo opravili naravoslovni dan » V gozdu«. V gozdu smo prisluhnili okolju, opazovali, vohali, tipali… Prepoznavali smo listavce in iglavce, primerjali liste med seboj in spoznavali plodove dreves. Pobližje smo se seznanili tudi s podrastjem v gozdu. Bilo je veliko gob, zato smo se pogovarjali tudi o nabiranju. Poudarili smo, da nabiramo le gobe, ki jih dobro poznamo. S seboj smo imeli tudi »metre« s katerim smo izmerili debelino najdebelejšega in najtanjšega debla v gozdu. Odtiskovali smo liste in jih primerjali med seboj. Tudi na gozdne živali nismo pozabili, saj jih je bilo v naši bližini moč opaziti nešteto.

Občudovali smo lepote gozda in uživali v jesenskih barvah. Obnovili smo gozdni bonton in ga upoštevali. Nabrali smo plodove, liste in nekaj gob s pomočjo katerih smo naredili razredno razstavo. S seboj smo imeli tudi poučne učne liste, na osnovi katerih smo reševali zabavne naloge v gozdu.

V gozdu je bilo zelo zanimivo in poučno. Skupaj smo ugotovili, da moramo naravo čuvati, saj bomo le tako imeli kaj od nje.

Učitelji tretjih razredov

Tretješolci v gozdu – 5. 10. 2012

 

Na predstavi

 V sredo so se učenci od 1. do 5. razreda v kulturnem domu v Beltincih zabali na predstavi Paket Pika Net gledališke skupine Ku kuc.

Monika Pajič

Predstava ob tednu otroka

3D dinozavri

V oddelku OPB je  teden minil pod okriljem dinozavrov. Pokukali smo v knjige, raziskovali po spletu, si ogledali del dokumentarnega filma in likovno ustvarjali. Naš cilj je bil izdelati skupinsko stensko sliko v 3D tehniki. Izdelali smo dinozavre in naslikali ozadje ter s pomočjo zamaškov in lončkov različnih velikosti sestavili stensko sliko. A naše delo še ni končano!

Aleksandra Pinterič, prof. RP

 

3D dinozavri

Dostopnost